lunes, 2 de noviembre de 2009

L’estat d’ànim i el temps

A causa del enorme desordre que està patint el temps, i que jo personalment ja no sé si estem a l’estiu, la tardor o la primavera, m’he començat a adonar que el temps climàtic m’afecta en l’estat d’ànim. En un dia gris amb molts núvols no estic tan alegre com ho estic en un dia assolellat.

Vaig començar-me a plantejar si era casualitat o hi havia alguna relació entre el meu estat d’ànim i la climatologia, vaig descartar la possibilitat de que fos casualitat perquè m’havia succeït masses vegades aquesta relació, llavors vaig començar a investigar i buscar informació per la xarxa i vaig trobar estudis contradictoris:

  • Uns demostren que hi ha una relació entre el temps i l’estat d’ànim, més concretament entre la llum solar i l’estat d’ànim. Aquesta relació es basa en el nivell de serotonina del cos humà, que és una substància que actua com a neurotransmissor i que exerceix una gran influència sobre el sistema psiconerviós.
  • Però en canvi també he trobat estudis que demostren el contrari, que no hi ha relació entre estat d’ànim i climatologia.

La pregunta és per què a algunes persones els hi afecta més que a altres, o simplement per què a algunes persones els hi afecta i a altres no? (Ja que en principi he de confiar en la validesa d’ambdós estudis).

I en el cas de que ens afecta, ens afecta per cultura (sol, llum com a sinònim d’alegria en certes societats) o per biologia (la llum afecta a la producció de serotonina i aquesta té un paper important en els estats d’ànim).

Personalment opino que el temps afecta a l’estat d’ànim ja sigui per cultura o per biologia, i probablement sigui per cultura, ja que no acabo d’entendre perquè hi ha moltes o poques persones que els hi afecta o no el temps climàtic depenent de la zona on es faci l'estudi. En tot cas, crec que és un tema interessant del qual es podrien extreure conclusions molt pràctiques.


Enllaços:

Noticies o estudis a favor d'una relació entre el temps i els estats d'ànim:

  1. - Tiempo.es
  2. - Dmedicina
  3. - Giron.co.cu
  4. - TelePinar

Sobre el Trastorn Afectiu Estacional:

  1. - Health System

Estudis en contra d'una relació entre el temps i els estats d'ànim:

  1. - DePsicologia

2 comentarios:

  1. Molt bona l'entrada, has parlat sobre un tema que tots ens em plantejat alguna vegada però que molt poques vegades ens em molestat a investigar, a més continues dient molt en poques línies i això és realment difícil, com se sol dir "lo breve i bueno dos veces bueno"

    ResponderEliminar